Ikon for Ø/strøm

Ofte stillede spørgsmål SpotEL

Som kunde med KvartalsEL hos Ø/strøm vil du pr. 01/10-2023 være flyttet til vores SpotEl produkt. Her på siden vil vi prøve at besvare så mange spørgsmål som muligt. Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål, så kontakt Kundeservice, der sidder klar mandag-torsdag kl. 9.00 – 15.30 og fredag kl. 9.00 – 12.00.


Vi opdaterer løbende siden med de mest gældende spørgsmål.


Spørgsmål & svar om SpotEL


Hvad er SpotEL?

SpotEL følger spotprisen på elmarkedet, og prisen svinger derfor time for time – og har du mulighed for at bruge strømmen, når den er billigst, kan der spares på elregningen.

Hvor kan jeg se priserne på SpotEL?

Du kan få et overblik over elpriserne de kommende timer på vores forsideHer er priserne angivet time for time.

Elly app (Kun til iPhone brugere)
Elly appen er gratis at bruge. I appen kan du se prisen for el fordelt ud på timerne i løbet af dagen. Du kan også holde øje med dit eget forbrug.

Priserne kan ses inkl. moms, skatter og afgifter samt elselskabets tillæg.
Man kan også vælge at se den rene elpris.

Watts (App udviklet til iPhone og android)
Watts appen er gratis at bruge. I appen kan du se prisen for el fordelt ud på timerne i løbet af dagen. Du kan også holde øje med dit eget forbrug.

Priserne kan ses inkl. moms, skatter og afgifter samt elselskabets tillæg.
Man kan også vælge at se den rene elpris.



Skal jeg holde øje med elpriserne hele tiden?

Som udgangspunkt nej, men ved at holde øje med priserne har du mulighed for at få indflydelse på din elregning. Har du mulighed for at flytte dit forbrug, til prisen er billigst, kan der spares på elregningen.

Hvornår kan jeg se timepriserne for næste døgn?

Timepriserne vil være tilgængelige på vores forside mellem klokken 13.00-15.00 hver dag.

Kan min elpris være under 0 øre?

Ja, det kan den godt. Bruger du strøm i en time hvor prisen er negativ, så vil dette blive modregnet i din regning.
Du skal være opmærksom på at du fortsat skal betale afgifter og skatter. Derfor vil din samlede elpris yderst sjældent være negativ.

Står timepriserne på min elregning?

Nej, men der vil stå en gennemsnitspris i din opgørelse på din elregning.

Hvorfor skal jeg betale et acontobeløb?

Vi fakturerer dig et acontobeløb, som er det forventet forbrug. Efterfølgende bliver din aconto betaling blive modregnet i forhold til dit faktiske forbrug.

Hvordan kan jeg følge med i mit forbrug?

I minForsyning kan du følge dit elforbrug og finde dine regninger.

Hvorfor sælger Ø/strøm ikke KvartalsEL mere?

På baggrund af de kraftige forandringer i el-markedet i disse år, har Ø/strøm valgt ikke at tilbyde produkter med fastpris pr. kvartal.
dette for at kunne levere el til skarpe, konkurrencedygtige priser til vores kunder.

Forsikringspræmien der er indbygget i KvartalsEL er i øjeblikket for stor, og dermed kommer du som kunde til at betale for meget for dit el-forbrug. Samtidig udgør det en økonomisk risiko for os. Med andre ord: Der er ingen på Langeland, der har fordel af KvartalsEL’s produkterne.

Vi kan ikke forudse, hvad det kommer til at sker på elmarkedet i fremtiden, men vi følger situationen. På nuværende tidspunkt er der ingen på Langeland, der har fordel af fastprisprodukterne.

Jeg er erhvervskunde og har behov for en fastpris?

Henvend dig til vores kundeservice på mail post@o-strom.dk eller telefon 6251 1055